Som godkendt folkeoplysende forening i Herlev Kommune har I mulighed for at søge om driftstilskud til jeres lokaler. Det betyder, at jeres forening kan søge om tilskud til driftsudgifter til idrætshaller samt andre lokaler og lejrpladser, I som forening ejer eller lejer – men kun hvis der er tale om aktiviteter, møder, kurser og andet folkeoplysende foreningsarbejde for børn og unge under 25 år.
Ansøgning om lokaletilskud – sådan gør I
I kan søge lokaletilskud ved at udfylde et onlineskema og vedhæfte bilag og bilagsoversigt i pdf. Underskriv med foreningens NemId. OBS. For at søge om lokaletilskud skal I være godkendt til at modtage lokaletilskud. Hvis I ikke er godkendt til lokaletilskud, kan I kontakte forvaltningen på kulturogfritid@herlev.dk for at høre mere. Hvis I flytter til nye lokaler, eller der sker væsentlige ændringer i jeres udgifter, skal I godkendtes på ny til at modtage lokaletilskud.
For at vi bedst muligt kan behandle ansøgningen, skal l medsende følgende dokumentation, hver gang I sender en ansøgning om lokaletilskud:
Bilagsliste
Det skal tydeligt fremgå, hvilke udgifter på ansøgningsskemaet, der kædes sammen med de anførte tal på de forskellige bilag. Dvs. at det af bilagslisten skal fremgå både hvilke beløb og hvilke bilagsnumre, der hører til de forskellige poster på ansøgningsskemaet.
Bilag
Der skal vedlægges kopi af original kvittering på alle udgifter der søges tilskud til.
Udfyld medlemssammensætning
- Rubrikken: Medlemmer i alt: Alle klubbens medlemmer tælles med
- Rubrikken: Heraf medlemmer over 25 år: Man er over 25 fra den dag man fylder 25 år. Ledere/instruktører, der også er fungerer som medlemmer, skal tælles med i både denne rubrik og rubrikken 'Heraf ledere og instruktører'. Ledere/instruktører der kun har funktion som leder/instruktør (ikke medlem) skal ikke tælles med i opgørelsen af medlemmer.
- Rubrikken: Heraf ledere og instruktører over 25 år". Her skal alene angives ledere/instruktører over 25 år, som også indgår som medlemmer.
- De tal der angives i rubrikkerne "Heraf medlemmer over 25 år" og "Heraf ledere og instruktører over 25 år" er en del af foreningens samlede medlemstal.
Udfyld timetal
Her angives hvor mange timers aktivitet foreningen har afholdt i ansøgningsperioden.
Ansøgningen behandles normalt i løbet af 4-8 uger, og hvis I ikke hører fra os, er ansøgningen godkendt, og tilskuddet udbetales til foreningens CVR nummer. Der skal medsendes behørig dokumentation iform af lønsedler og/eller regninger med gyldigt CVR nummer.
Ansøgning til lejerpladser
Ansøgning skal ske separat, og ikke sammen med foreningens ansøgning om driftstilskud til faste lokaler. Ansøgning om tilskud til weekendture, sommerlejre, træningslejre og lignende indsendes løbende og umiddelbart lige efter lejemålets ophør. Aktivitetstimetal og medlemssammensætning (medlemmer over/under 25 år) skal fremgå for hver enkelt lejrtur.
Søg om lokaletilskud
Læs retningslinjer for lokaletilskud
Vejledning - det gives der tilskud til
Har du spørgsmål til Lokaletilskud kan du kontakte konsulent Andreas Nielsen på HK57927@herlev.dk eller 24 42 28 18.