Driftleder og vicevært i boligforeninger

Er du driftsleder, vicevært eller affaldsansvarlig kan du her finde information om affaldssortering.

Log in på vores webshop (alt er gratis) og bestil materialer eller download sorteringsvejledninger på andre sprog.

Mangler du log in, så skriv til affald@herlev.dk

På vores webshop kan I bestille:

• Skilte
  • Klæb til beholdere
  • Sorteringsvejledninger A4 på 5 sprog
    • dansk
    • engelsk
    • tyrkisk
    • arabisk
    • farsi
  • Indendørs sorteringspjece
  • Sorteringshæfte til husstanden
  • Grønne poser til madaffald

Renoweb er der, hvor I kan se, hvad vi tømmer hos jer. I kan melde ind, hvis I er blevet glemt, og I kan bestille tømninger på de containere, som ikke bliver tømt fast.

Renoweb er en platform, som både I, Kommunen og renovatøren kan tilgå. Derfor gør det sagsgangene hurtigere, da bestillingerne går direkte til renovatøren. Det giver også jer et overblik over tømninger, hvilke ordninger vi tømmer fast, og hvilke I skal bestille.

Har I ikke log in, skal I kontakte Affaldsteamet.

Som boligforening skal I bestille nye poser samlet til foreningens beboere. Der er 10 pakker i en kasse. I skal minimum bestille én pakke pr. husstand. En pakke rækker ca. til ½ års forbrug pr. husstand. Bestil grønne poser.

I vores viceværtsmanual kan du finde svar på de fleste spørgsmål. Bl.a. indeholder den en oversigt over hvilke beholder størrelser du kan vælge mellem til de enkelte fraktioner samt en gennemgang af samtlige fraktioner med ja tak og nej tak lister.

OBS. Viceværtmanualen er under opdatering - se venligst sorteringsvejledning for etageboliger i mellemtiden.

Sorteringsvejledning

Herlev Kommune har etableret en tømmeordning for kuber, nedgravede og seminedgravede affaldsbeholdere. I Herlev Kommune har boligselskaber og ejerforeninger (benævnes herefter "ejer") mulighed for at etablere nedgravede og seminedgravede affaldsbeholdere (benævnes herefter ”nedgravede beholdere”). Nedgravede beholdere er som udgangspunkt ejers ejendel.

Ved etablering af nedgravede beholdere skal alle krav være opfyldt. Det er ejers ansvar, at der leves op til alle krav. Leves der ikke op til alle krav kan ejer blive påbudt at tage andre løsninger for affaldshåndtering i brug.

Herlev Kommune har udarbejdet en vejledning til etablering af nedgravede beholdere.

Vejledning til nedgravet materiel

Affaldsteamet