Herlev Kommune tilbyder hvert år et væld af spændende sommerferieaktiviteter i samarbejde med foreninger og institutioner. Som forening opnår I flere gevinster ved at tilbyde en sommerferieaktivitet for børn i Herlev. Foreningen bliver mere synlig og I kommer i kontakt med potentielle nye medlemmer.
Formål og målgruppe for aktiviteten
Foreninger og institutioner kan i samarbejde med Herlev Kommune arrangere sommerferieaktiviteter for skolebørn i alderen 6-16 år bosat i Herlev Kommune.
Formålet med aktiviteterne er at give børn og unge gode oplevelser i sommerferien, og inspirere til at de også efterfølgende har et varieret udbud af fritidsaktiviteter de kan deltage i.
Rammer for en aktivitet
I 2024 køres en forsøgsordning, hvor sommerferieaktiviteterne strækker sig over 3-5 dage, fordelt på 10-30 timers aktivitet pr. uge. Dvs. at det er muligt kun at deltage med en aktivitet 3 ud af ugens 5 hverdage. Det er også muligt fortsat at have aktiviteter fra mandag til fredag. Hvis I ikke holder aktivitet alle ugens 5 dage, så husk at angive hvilke dage i den pågældende uge der er aktivitet, når I tilmelder jer.
Skolernes sommerferie er i 2024 i ugerne 27-32, og I kan komme med ønsker til hvilke dage og uger I gerne vil lave aktiviteter. Forvaltningen koordinerer ønskerne, så udbuddet af aktiviteter passer med efterspørgslen, og så der er aktiviteter hele sommerferien.
Der skal minimum være tilmeldt 8-10 deltagere for at aktiviteten gennemføres. Aflyses aktiviteten pga. for få deltagere, sygdom hos instruktøren eller andet, udbetales honoraret ikke. Evt. tilmeldte deltagere får tilbudt plads på en anden aktivitet hvis det er muligt.
Foreningen står selv for planlægningen og afviklingen af aktiviteten herunder aftaler med instruktører, lokalebooking, indkøb af materialer og forplejning m.m.
Folkeoplysende foreninger hjemmehørende i Herlev samt Herlev Kommunes institutioner prioriteres først i forhold til udbuddet af aktiviteter.
Honorarmodel og udbetaling af honorar
Kultur og Fritid udbetaler et honorar for gennemførte aktiviteter, og pengene kan I enten udbetale til instruktørerne, eller de kan gå i foreningens kasse.
I honoraret skal der indgå en eller anden forfriskning (f.eks. et stykke frugt og et glas saft eller lign.), og nogen vælger også at tilbyde frokost – det er frivilligt og skal ske indenfor honoraret. Alternativt kan I bede deltagerne om selv at medbringe madpakke – det er der allerede nu en del, der gør. Vi kan ikke tilbyde yderligere honorar, selvom man vælger en dyr instruktør. Honoraret udbetales til foreningens CVR-nummer.
Honorar
Der gives 366 kr. i honorar pr. aktivitetstime (en time hvor der afholdes aktiviteter for de deltagende børn, f.eks. kl. 9-14). Tid til klargøring og oprydning tæller ikke med som aktivitetstimer.
Der kan holdes fra 10-30 timers aktivitet fordelt på tre-fem hverdage.
Tilmelding og tidsfrister
- OBS: sommerferieaktiviteterne afvikles kun såfremt evt. gældende corona restriktioner fra myndighederne tillader det på tidspunktet for afvikling
- Vælg hvilken uge I vil afholde aktivitet
- Skriv ønsker til brug af lokaler/faciliteter i ansøgningsskemaet. Forvaltningen koordinerer ønsker til brug af Herlev Kommunes lokaler, og booker lokalerne til jer efterfølgende. Har I egne lokaler I benytter, så skriv det gerne i ansøgningsskemaet. Se lokaler I Herlev
- Tilmeld jer aktiviteten ved at udfylde tilmeldingsskemaet
- Forvaltningen laver en samlet vurdering af alle indkomne tilmeldinger, og sender herefter bekræftelse på at tilmeldingen er modtaget og I får besked om hvorvidt aktiviteten kan gennemføres
- Planlæg aktiviteten - lav aftaler med instruktører, indkøb materialer, forplejning etc.
- Når I har afholdt aktiviteten, sendes et par ord om hvordan aktiviteten er forløbet til Kultur og Fritid
- Forvaltningen udbetaler honorar efter afholdt aktivitet
- Frist for tilmelding er den 15. marts 2024
Salg af aktiviteterne
Kultur og Fritid står for salg af aktiviteterne og salget er åbent så længe der er ledige pladser. Salg af aktiviteterne foregår normalt i starten af juni måned. Deltagerlisterne sendes ud til en kontaktperson fra hver forening når salget af aktiviteterne er afviklet. Deltagerne betaler 100 kr. for en uges aktivitet.
Hvis I ikke har afholdt sommerferieaktiviteter før, eller hvis du/I er nye kontaktpersoner for sommerferieaktiviteterne, råder vi jer til at tage kontakt til Tine Baadesby eller Katja Roth, før I tilmelder jer. Har I spørgsmål til sommerferieaktiviteterne, så kontakt Tine Baadesby på kulturogfritid@herlev.dk eller 20 48 88 71.
Læs mere om sommerferieaktiviteterne her