Om svarfrister for skriftlige henvendelser til rådhuset
Ekspeditionstiden ved skriftlige henvendelser til rådhuset må højst være 10 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan overholde ekspeditionstiden på 10 arbejdsdage, skal du som borger eller virksomhed have et kvitteringssvar med oplysning om, hvad det endelige svar beror på, og hvornår det kan forventes. Med "skriftlig henvendelse" menes et brev eller en mail.
Om sagsbehandlingstider
Vi bestræber os altid på at behandle din sag så hurtigt som muligt. De angivne sagsbehandlingstider er den maksimale forventede tid, som sagsbehandlerne skal bruge på at træffe en afgørelse, fra du henvender dig og frem til afgørelsen foreligger.
Kan vi undtagelsesvis ikke overholde tidsfristen i en konkret sag, vil du modtage en skriftlig henvendelse herom. Her står også, hvornår du kan forvente en afgørelse.
Overholdelse af sagsbehandlingstiderne forudsætter, at du har:
- udfyldt ansøgningen korrekt
- overholdt eventuelle tidsfrister
- sørget for at den påkrævede dokumentation foreligger ved ansøgningen eller er fremskaffet til tiden, når kommunen anmoder om det.
Disse opgaver vil også fremgå af den skriftlige henvendelse, hvor der også står, hvem du tager kontakt til ved spørgsmål eller lignende.
Sagsbehandlingstiderne gælder både for nye ansøgningssager og sager hjemvist af Ankestyrelsen.