Kontakt Herlev Kommune

Find kontaktoplysninger, åbningstider, svarfrister og sagsbehandlingstider.

Herlev Kommune er kun åben for personligt fremmøde, hvis du har en aftale. Her kan du se kontaktoplysninger og åbningstider for Herlev Kommune og bestille tid til personligt fremmøde.

Herlev Rådhus

Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 00

Åbningstider

Mandag kl. 9 - 14
Tirsdag kl. 9 - 14
Onsdag kl. 9 -14
Torsdag kl. 13 -18
Fredag kl. 9 -14

Rådhus Hjortespring

Dildhaven 43
2730 Herlev
Tlf. 44 52 70 00

Åbningstider 

Mandag kl. 9 - 14
Tirsdag kl. 9 - 14
Onsdag kl. 9 - 14
Torsdag kl. 13 -17
Fredag kl. 9 - 14

Lukkedage

Udover helligdage har Herlev Rådhus og Rådhus Hjortespring lukket:

1. maj 2024
10. maj 2024
5. juni 2024
27., 30. og 31. december 2024

Den 23. og 24. september 2024 holder Jobcenter, Ungeenheden, Borgerservice og Ydelse lukket i forbindelse med efteruddannelse af personalet.

Herlev Rådhus er flyttet til Herlev Bymidte

Indgange til Herlev Rådhus

Hvis du skal til Borgerservice eller til møde med en af kommunens ansatte, skal du benytte indgangen på adressen Herlev Hovedgade 110. Her finder du en vindeltrappe eller elevator, som fører op til 1. sal, hvor mødelokaler/samtalerum er placeret.

Se kort over indgange til Herlev Rådhus

Parkering

Du kan parkere i P-kælder under Herlev Bymidte Center samt på P-dæk 1 - begge med indkørsel via Herlev Bygade.

Læs mere om parkering

Breve til Herlev Kommune

Du finder Herlev Kommunes postkasse på siden af bygningen, ud mod Herlev Hovedgade.

Se hvor postkassen er placeret

Andre kontakter

Adresse

Borgerservice Herlev Rådhus
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
Tlf: 4452 7060 

Åbningstider 

Mandag: 9 - 14
Tirsdag: 9- 14
Onsdag: 9 - 14
Torsdag: 13 - 18
Fredag: 9 - 14

Hvis du gerne vil besøge os, skal du bestille tid. Når du møder op til en aftalt tid melder du din ankomst ved standeren, som står ved hovedindgangen.

Bestil tid i Borgerservice

Kontakt Borgerservice

Du kan også ringe og få hjælp til at bestille tid til et personligt møde.

Telefontider

Mandag-fredag: 9-14

Tlf: 4452 7060 

Du kan også skrive til Borgerservice via Digital Post med spørgsmål om MitID, sundhedskort, lægeskift, indrejse til Danmark, CPR registrering mv.

Send Digital Post til Borgerservice

 

Du kan finde nyttig viden om emner i Borgerservice på www.borger.dk

Det er ikke muligt at møde op på rådhuset, med mindre du har en aftale. Skal du tale med din sagsbehandler, skal du kontakte vedkommende på telefon eller mail. Har du ikke kontaktoplysningerne på din sagsbehandler, kan du kontakte jobcentret.

Jobcenter

Kontakt jobcentret mandag til fredag kl. 9.00 - 14.00 på telefon 4452 8600 eller via Digital Post.

Send Digital Post til jobcentret

Hvor skal du henvende dig?

  • Er du over 30 år og kontanthjælpsmodtager, så skal du henvende dig i jobbutikken på Herlev Rådhus.
  • Er du under 30 år med kompetencegivende uddannelse og skal melde dig ledig, så skal du henvende dig i jobbutikken på Herlev Rådhus. Tidsbestilling er ikke nødvendigt. Du kan også melde dig ledig ved at ringe på Jobbutikkens telefon.
  • Er du under 30 år og har ikke en kompetencegivende uddannelse, og er ledig, så kan du henvende dig personligt i jobbutikken på Rådhus Hjortespring. Tidsbestilling er ikke nødvendig. Du kan melde dig ledig ved personligt fremmøde eller ringe på Jobbutikkens telefon.

Jobbutikken Herlev Rådhus

Tlf: 44 52 56 66

Åbningstider

Mandag kl. 9.00-14.00
Tirsdag kl. 9.00-14.00
Onsdag kl. 9.00-14.00
Torsdag kl. 13.00-15.00
Fredag kl. 9.00-14.00 

Jobbutikken Rådhus Hjortespring 

Tlf.: 51 15 21 27

Åbningstider

Mandag kl. 12.00-14.00
Tirsdag kl. 12.00-14.00
Onsdag kl. 12.00-14.00
Torsdag kl. 13.00-15.00
Fredag kl. 12.00-14.00 

Praktisk information

Dagpengemodtagere skal i alle tilfælde af- og tilmelde sig ledighed på jobnet.dk

Kontakt sagsbehandler

Skal du tale med din sagsbehandler, skal du kontakte vedkommende på telefon eller mail. Har du ikke kontaktoplysningerne på din sagsbehandler, kan du kontakte jobcentret.

Kontanthjælp, økonomisk hjælp, pension m.v.

Kontakt os mandag til fredag kl. 9.00 - 14.00 på telefon 4452 8651 eller via Digital Post.

Send Digital Post til Ydelse

Har du spørgsmål om udbetaling af ældrecheck, førtidspension, helbredstillæg, eller begravelseshjælp mv. kan du kontakte den ansvarlige Ydelsesafdeling via Digital Post. 

Send Digital Post til Ydelse til pensionister og førtidspensionister

Udbetaling af sygedagpenge

Kontakt os mandag til fredag fra kl. 09.00 - 14.00 på telefon 4452 8600 eller via Digital Post. 

Send Digital Post til Sygedagpenge Udbetaling
 

Det er ikke muligt at møde op på rådhuset, med mindre du har en aftale.

Kontakt Boliganvisningen mandag til onsdag samt fredag kl. 9.00 - 12.00 og torsdag fra 14.00 - 17.00 på telefon 4452 7019 eller skriv til Boliganvisningen, hvis du har spørgsmål til ansøgningen om bolig eller evt. klager vedr. din bolig. 

Send Digital Post til Boliganvisningen

Læs mere om kommunens centre og stabe og se kontaktoplysninger

Vær opmærksom på, at hvis du skal sende fortrolige eller personfølsomme oplysninger - fx CPR-nummer, oplysninger om indtægts-, formue- samt helbredsforhold - skal indholdet krypteres og signeres, så dine personlige oplysninger ikke kan misbruges.

Læs, hvordan du sender sikker post

 

På nedenstående telefonnumre vil du bliver guidet videre:

  • Hjemmehjælp og plejeboliger – 4452 6292
  • Hjælpemidler - 4452 6261
  • Dagtilbud og skole – 4452 7110
  • Sundhedsplejen – 4452 6091
  • Børne-, Unge- og Familierådgivningen – 21582761
  • Teknik og Miljø – 4452 6400
  • Tandplejen – 4452 7100
  • Familiebehandling Kernen – 29 11 78 66
  • Dildhaven/ X-gruppen – 29 37 10 32
  • Akut hjælp - find kontaktinformationer vedr. vand, kloak, belysning, politi, alarm 112, krisetelefon, offerrådgivning, rådighedsvagt vedr. børn, og miljøuheld.
  • Visitationen, Center for Voksenrådgivning og Visitation - alle hverdage kl. 9.00 - 12.00.

Svarfrister for skriftlige henvendelser til rådhuset

Ekspeditionstiden ved skriftlige henvendelser til rådhuset må højst være 10 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan overholde ekspeditionstiden på 10 arbejdsdage, skal du som borger eller virksomhed have et kvitteringssvar med oplysning om, hvad det endelige svar beror på, og hvornår det kan forventes. Med "skriftlig henvendelse" menes et brev eller en mail.

Se svarfrister og sagsbehandlingstider i Herlev Kommune