Ved den årlige udsendelse af ejendomsskattebilletten samt ved sagsbehandling af løbende vurderingsændringer indhenter Herlev Kommunes ejendomsskattesystem personoplysninger om ejere af ejendommen. Dette har vi som dataansvarlige pligt til at oplyse om.
Vi indhenter oplysninger fra ejerfortegnelsen, vurderingsstyrelsen, cpr-registret, ejendomsbeliggenhedsregistret og matriklen. Alle oplysninger modtages via den offentlige datafordeler. Oplysninger om ejendommen fra ejendomsskattesystemet udstilles på ois.dk af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Behandling sker med udgangspunkt i lov om kommunal ejendomsskat og databeskyttelsesforordningen artikel 6, stk. 1, litra e.
Vi gemmer dine oplysninger efter gældende arkivregler, dvs. i 5 år efter sagen er lukket, hvorefter oplysningerne slettes eller arkiveres, hvis vi har pligt til dette.
Kommunens databeskyttelsesrådgiver (DPO)
Hvis du har spørgsmål til kommunens behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver.
Læs mere om dine rettigheder og se kontaktoplysninger på DPO
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med kommunens behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at klage over behandlingen. Klagen kan indgives skriftligt, mundtligt eller telefonisk til Herlev Kommune
Kontakt Herlev Kommune
Du kan også klage direkte til Datatilsynet.
Kontakt Datatilsynet