Borgerservice
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
44 52 70 60
| Mandag | 9-14 |
| Tirsdag | 9-14 |
| Onsdag | 9-14 |
| Torsdag | 13-18 |
| Fredag | 9-14 |
Udover din faste ydelse kan du i nogle tilfælde få ekstra økonomisk hjælp. Her kan du læse mere om tillæg, særlig støtte og hjælp i særlige tilfælde.
Hvis du har høje boligafgifter eller en stor forsørgerbyrde, har du mulighed for at søge om særlig støtte hos Herlev Kommune.
For at modtage særlig støtte skal du opfylde betingelserne for at modtage kontanthjælp, men du kan ikke modtage særlig støtte, hvis du modtager kontanthjælp.
Mere information om særlig støtte
Kontakt Team Ydelse på tlf. 44 52 86 51 med eventuelle spørgsmål.
Du kan søge Herlev kommune om hjælp til at afholde udgifter, som er rimelige og helt nødvendige for, at du kan klare dig selv (enkeltydelse).
Derfor gælder:
Du kan søge om enkeltydelser på borger.dk
Vi kan desuden yde efterlevelseshjælp, hvis din ægtefælle eller samlever er afgået ved døden.
Tilskud til enkeltudgifter er skattefrie.
Du kan læse mere om økonomiske tilskud fra kommunen på borger.dk.
Hvis du er folkepensionist eller førtidspensionist under gammel ordning (før 2003), kan du søge om personligt tillæg og helbredstillæg.
Hvis du vil ansøge om økonomisk hjælp, skal du udfylde et ansøgningsskema, hvor du oplyser om:
Find og udfyld ansøgningsskema på borger.dk. Husk at vælge Herlev som kommune.
Obs. - for at vi kan behandle din ansøgning, er det nødvendigt, at du vedlægger relevant dokumentation.
Hvis du er uenig i vores afgørelse, kan du klage. Du skal klage, inden 4 uger efter du har modtaget afgørelsen.
De 4 uger beregnes fra det tidspunkt, hvor brevet med afgørelsen er blevet postomdelt eller har været tilgængeligt i din digitale postkasse.
Klagen skal være afleveret hos os inden klagefristens udløb og inden for kommunens normale åbningstid. Hvis du klager digitalt, skal klagen være modtaget hos os inden klokken 23.59 den dag, hvor klagefristen udløber. Du kan klage enten skriftligt, digitalt eller mundtligt.
Har du modtaget afgørelsen via Digital Post i din e-Boks eller på borger.dk, kan du sende din klage til os digitalt fra borger.dk.
Du kan også klage fx ved at sende et brev eller ved at ringe til os. Fortæl gerne, hvorfor du er uenig i afgørelsen. Det giver os et godt grundlag for at revurdere din sag.
Når vi har modtaget din klage, ser vi på din sag igen. Vi vil tage stilling til, om vi kan give dig helt eller delvist medhold i din klage. Hvis vi ændrer afgørelsen, vil du få besked inden for 4 uger.
Hvis vi ikke ændrer afgørelsen, sender vi din klage til Ankestyrelsen sammen med sagens bilag med alle oplysninger i sagen inden for 4 uger. Vi behandler klagen efter lovbekendtgørelsen om retssikkerhed og administration på det sociale område, nr. 453, den 10. juni 1997, §§ 60 stk. 1, 66 og 67 stk. 1. og nr. 1555 af 2. november 2020.
Herlev Hovedgade 110, 1. sal
2730 Herlev
44 52 70 60
| Mandag | 9-14 |
| Tirsdag | 9-14 |
| Onsdag | 9-14 |
| Torsdag | 13-18 |
| Fredag | 9-14 |
T: 44 52 86 51
Få svar på spørgsmål om udbetaling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, enkeltydelser, lån til boligtilskud og andet.