
Tvedvangen
Projekt
Projektet består af flere etaper, hvor der i 2020 blev etableret seks nye vejbump fordelt over hele Tvedvangen, samt et nyt blåt cykelfelt i det nordlige kryds Tvedvangen/Gl. Klausdalsbrovej,
I starten af 2021 vil de to signalanlæg ved Tvedvangen/Borgerdiget og Tvedvangen/Grønsvinget blive lavet om til rødhvileanlæg, som hviler i rødt i alle retninger, og først skifter til grønt, når trafikken nærmer sig krydset.
I foråret 2021 vil arbejdet med at etablere en kys og kør zone ved Lindehøjskolen blive påbegyndt. Samtidig vil der også blive opsat to cykelbomme ved udkørslen til cykelstien overfor Højsletten mellem Herlev Hallerne og Lindehøjskolen.
Fremkommeligheden på Tvedvangen kan være besværliggjort mens arbejdet står på. Arbejdet vil kun ske i dagtimerne, og så vidt muligt vil det mest forstyrrende arbejde blive udført udenfor myldretiden.
Proces
Borgermøde - 7. september 2020
Udarbejde forslag - September 2020
Politisk drøftelse og vedtagelse af Miljø-, Klima- og Teknikudvalget - 26. oktober 2020
Udbud og anlæg af fartdæmpende foranstaltninger - November - december 2020
Dialog med Lindehøjskolen og politi om ny kys og kør zone - December – januar 2021
Anlæg af ny kys og kør zone ved Lindehøjskolen - Foråret 2021
Miljø-, Klima- og Teknikudvalget
Budget
I Budget 2020-2021 blev følgende besluttet:
”… Aftaleparterne er enige om, at den nordlige del af Tvedvangen skal gøres mere sikker og beder forvaltningen udarbejde forslag til dette i 2020.”
Budget for Tvedvangen er på 1,75 mio. kr.
Borgermøde 7. september 2020
Borgere fra lokalområderne langs Tvedvangen var inviteret til borgermøde den 7. september 2020 om projektet på Tvedvangen.
Se præsentationen, der blev vist på borgermødet, her.
På borgermødet havde deltagerne mulighed for at komme med bemærkninger og input til løsningsforslag, se alle input her.