herlev_raadhus

Genåbning af Herlev Rådhus

Vi ønsker at begrænse spredningen af ny corona-virus - Herlev Rådhus har derfor kun åbent for personligt fremmøde, hvis du har en aftale.

Borgerservice genåbner

Borgerservice er igen klar til at tage imod dig fra mandag den 15. juni 2020. Dog er der fortsat restriktioner, så corona-smitten ikke bluser op.

Det betyder, at du skal bestille en tid i forvejen for personlig betjening, inden du møder op på rådhuset. Det vil være muligt at bestille en tid mandag til fredag fra kl. 9-14.

Bestil tid i Borgerservice her.

Har du ikke mulighed for at bestille en tid online, kan du kontakte Borgerservice, som kan hjælpe dig med at bestille en tid.

Du har mulighed for at kontakte Borgerservice mandag til fredag fra kl. 9-14 på telefon 4452 7060.

Når du møder op til en aftalt tid

Vi henstiller til at du spritter hænder, når du ankommer til Borgerservice og at I ikke møder flere personer op end nødvendigt. Du skal melde din ankomst ved standeren, som står ved hovedindgangen.

Blive hjemme, hvis du har symptomer

Hvis du har symptomer på Covid-19 må du ikke møde op i Borgerservice. Meld hurtigst muligt afbud til en aftalt tid, så en anden kan få glæde af din tid. Der er et link til afbud i den bekræftelsesmail/sms du har modtaget. Du har selvfølgelig mulighed for at kontakte os telefonisk, hvor vi vil hjælpe dig bedst muligt.

Ydelser (kontanthjælp, enkeltydelser mv.), Pension, Udbetaling af sygedagpenge samt Bolig

Det er ikke muligt at møde personligt op på rådhuset. Du kan komme i telefonisk kontakt med de forskellige teams på følgende tidspunkter:

Ydelse og pension: Mandag til fredag fra kl. 9-14 på telefon 4452 8651

Udbetaling af sygedagpenge: Mandag til fredag fra 10-12 på telefon 4452 8678

Bolig: Mandag til fredag fra kl. 9-14 på telefon 4452 7019

Hvis det skønnes nødvendigt, vil du få en tid til et personligt fremmøde.

Jobcenter

Det er ikke muligt at møde personligt op på rådhuset, med mindre du er indkaldt til en samtale.

Er du blevet arbejdsløs og skal melde dig ledig, skal du kontakte Jobcenter mandag til fredag fra kl. 9-14 på telefon 4452 8600.

Skal du tale med din sagsbehandler, skal du kontakte vedkommende pr. telefon eller pr. mail. Har du ikke kontaktoplysningerne til din sagsbehandler, kan du ringe til Jobcenter mandag til fredag fra kl. 9-14 på telefon 4452 8600.

Nyttig viden om emner i Borgerservice:

  • Pas og kørekort – læs mere på borger.dk
  • NemID – læs mere på nemid.nu (løb aldrig tør for nøgler med NemID nøgleapp)
  • Flytning – anmeld flytning på borger.dk
  • Sundhedskort – bestil nyt på borger.dk
  • Indrejse til Danmark - Send en mail med navn, telefonnummer og indrejsedato til folk@herlev.dk. Du vil herefter blive kontaktet hurtigst muligt.
  • CPR registration - Send an e-mail with your name, phone and date of entry to folk@herlev.dk. Herlev municipality will contact you as soon as possible.
  • Kørelærere og elever tilknyttet Herlev – Aflever ansøgningsmateriale i postkassen ved hovedindgangen til rådhuset. Du vil få direkte besked om, hvornår du kan afhente materialet i Borgerservice igen. Det forventes, at der vil være ca. en uges sagsbehandlingstid

Andre nyttige telefonnumre

På nedenstående telefonnumre vil du bliver guidet videre:

  • Sundhedsplejen – 4452 6091
  • Børne-, unge- og familierådgivningen – 4452 7129
  • Tandplejen – 4452 7100
  • Familiebehandling Kernen – 29 11 78 66
  • Dildhaven/ X-gruppen – 29 37 10 32